Reality inzercia

Poznámky sú jednoduchý nástroj, ako sa rýchlo a bez problémov orientovať v množstve inzerátov, ktoré ste si prezreli a zaujali vás. Umožní vám orientovať sa v inzerátoch a ľahko ich porovnávať medzi sebou.

K dispozícií máte 10 predvolených poznámok, ktoré si viete ľubovoľne upravovať ako vám vyhovuje. Navyše si viete k inzerátu pridať svoju vlastnú poznámku, postreh, či krátky popis.

Služba je prístupná len pre registrovaných používateľov. Registráciou získate navyše možnosť ľahko si spravovať poznámky a označené inzeráty. Pod každou poznámkou sa vám zobrazí zoznam vami označených inzerátov.

Zmena územného plánu Bratislavy obmedzí reklamné stavby

Napísal Róbert Bosák, 28.10.2021

Reklamný smog, ako je nazývaný fenomén prebytočného množstva reklamných stavieb v mestách, je stále väčším terčom predstaviteľov slovenských miest. Vo väčšine prípadov to zatiaľ do obmedzovania takýchto reklamných objektov nevyústilo. V Bratislave však po novom budú mať podstatne menej priestoru.

Zdroj: wikipedia.org - Wizzard

 

Súčasné vedenie Bratislavy sa nikdy netajilo snahou regulovať počet reklamných stavieb na území hlavného mesta. Po nedávnom rokovaní mestského zastupiteľstva všetko nasvedčuje tomu, že takýto krok má definitívne zelenú. V rámci schvaľovania nových zmien a doplnkov územného plánu Bratislavy bolo totiž odobrené aj obmedzenie reklamných stavieb.

Zdroj: bratislavaden.sk

 

Regulácia je prvýkrát v územnom pláne

 

Zákaz budovania reklamných stavieb na niektorých miestach či odstraňovanie nelegálnych objektov tohto typu nie je v Bratislave až takou novinkou. Doterajší boj proti reklamnému smogu tohto typu však nemal veľký dosah. Zmeniť to má práve zahrnutie tejto regulácie do územného plánu, v ktorom sa možnosť obmedzovať vznik reklamných objektov objavila po prvýkrát. V praxi to má do realizácie reklamných stavieb vniesť väčší poriadok. Mesto má zároveň získať väčšie páky na skoncovanie s nelegálnymi reklamnými stavbami.

 

Čo prinesie regulácia reklamných stavieb:

 

- zavedú sa 4 zóny regulácie reklamných stavieb rozdelené podľa členenia mesta

- v každej zo 4 zón bude platiť zákaz umiestňovania billboardov väčších ako 13 m²

- v prírodnom prostredí a pri vodných tokoch bude úplný zákaz reklamných stavieb

- úplný zákaz reklamných stavieb bude platiť aj na všetkých promenádach v meste

- v pamiatkovo chránených územiach budú povolené iba malé vývesné štíty do 2 m²

- v širšom centre mesta sa budú môcť umiestňovať iba citylighty s plochou do 3 m²

- zákaz citylightov s plochou nad 3 m² sa bude týkať aj hlavných dopravných ťahov

- na ostatnom území mesta budú môcť byť citylighty do 3 m² a billboardy do 13 m²

- vzdialenosti medzi citylightmi musia byť aspoň 100 m, medzi billboardmi 200 m

- na obchodoch budú môcť byť vývesné štíty s maximálnou reklamnou plochou 13 m²

 

Tento rok už zmizlo viac ako 400 objektov

 

Regulácia reklamných stavieb v Bratislave má urýchliť čistenie mesta od reklamného smogu. Tento rok ich údajne zmizlo už vyše 400. Nakoľko sa tak udialo v čase, kedy takáto regulácia nebola zahrnutá v územnom pláne, vedenie mesta to hodnotí ako úspech. Práve obmedzenia vyplývajúce zo zmeny a doplnenia územného plánu majú proces ešte viac urýchliť. Vedenie Bratislavy zároveň vyzýva majiteľov ďalších nelegálne osadených reklám na dohodu o ich odstránení.

 

Text: Róbert Bosák

Zdroj: bratislava.sk

Zdroj foto: wikipedia.org – Wizzard, bratislavaden.sk





Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. O cookies OK