Reality inzercia

Poznámky sú jednoduchý nástroj, ako sa rýchlo a bez problémov orientovať v množstve inzerátov, ktoré ste si prezreli a zaujali vás. Umožní vám orientovať sa v inzerátoch a ľahko ich porovnávať medzi sebou.

K dispozícií máte 10 predvolených poznámok, ktoré si viete ľubovoľne upravovať ako vám vyhovuje. Navyše si viete k inzerátu pridať svoju vlastnú poznámku, postreh, či krátky popis.

Služba je prístupná len pre registrovaných používateľov. Registráciou získate navyše možnosť ľahko si spravovať poznámky a označené inzeráty. Pod každou poznámkou sa vám zobrazí zoznam vami označených inzerátov.

Najväčší obchodný dom v Paríži je po 16 rokoch znovu otvorený

Napísal Róbert Bosák, 03.07.2021

Najväčší, najznámejší, najnavštevovanejší. To sú len niektoré prívlastky, ktorými bol do roku 2005 známy parížsky obchodný dom La Samaritaine. Napriek obdobiu najväčšej slávy ho však v danom roku zatvorili. Po 16 rokoch sa pokúsi o získanie svojej pozície na francúzskom retailovom trhu späť.

La Samaritaine, Zdroj: Simón García 


Za zatvorením najväčšieho obchodného domu v Paríži bol nevyhovujúci bezpečnostný stav budovy. Historický objekt z 19. storočia nespĺňal viaceré bezpečnostné predpisy, kvôli čomu sa v roku 2005 ukončila jeho prevádzka. Dočasné uzatvorenie La Samaritaine trvalo až 16 rokov. Dôvodom bola rozsiahla modernizácia, po ktorej je obchodný dom nielen bezpečnejší, ale aj komfortnejší, luxusnejší a viac vybavený.

La Samaritaine, Zdroj: Getty Images – LUCAS BARIOULET

 

Obchodný dom La Samaritaine v minulosti:

 

- obchod La Samaritaine bol založený v roku 1869

- na veľký obchodný dom sa rozširoval postupne

- rozširovanie prebiehalo v rokoch 1883 až 1933

- obchodný komplex niesol typické secesné prvky

- v roku 1933 prešiel prestavbou v štýle art deco

- začiatkom 90. rokov sa zmenšila predajná plocha

- v roku 2005 bol celý obchodný dom uzatvorený

La Samaritaine, Zdroj: wikipedia.org – Pierre Camateros

 

La Samaritaine opäť otvorený po 16 rokoch

 

Po zatvorení obchodného domu bolo predstavených viacero nápadov, ako by mohla vyzerať jeho budúcnosť. Do hry vstupovala premena na veľký hotelový komplex či projekt, ktorého výsledkom by bolo multifunkčné centrum s obchodmi, kanceláriami a ubytovaním. Napriek tomu, že plány spoločnosti LVMH, vlastníka komplexu, otvoriť vynovený objekt v roku 2013 sa nenaplnili, myšlienka urobiť z obchodného domu viacúčelové stredisko ostala živá.

La Samaritaine, Zdroj: sortiraparis.com

 

Viacúčelové obchodné centrum pri Louvre

 

Spoločnosti LVMH sa nakoniec podarilo zrealizovať plánovanú obnovu, ktorá zaradila slávny obchodný dom medzi výkvet obchodných centier (nielen) vo Francúzsku. Napriek zmenšeniu predajnej plochy na 20 000 m² v ňom zákazníci nájdu 600 obchodných prevádzok s módou a gastronómiou. Po ukončení všetkých renovačných prác bude súčasťou obchodného domu aj 72 hotelových izieb zariadených vo vysokom nadštandarde. Tie budú k dispozícii najmä pre návštevníkov, ktorí prichádzajú do Paríža kvôli návšteve susediaceho Louvre.

La Samaritaine, Zdroj: Bloomberg – Benjamin Girette

 

Text: Róbert Bosák

Zdroj foto: Simón García, Getty Images – LUCAS BARIOULET, wikipedia.org – Pierre Camateros, sortiraparis.com, Bloomberg – Benjamin Girette