Nie sú to len domácnosti, ktoré si zaslúžia našu pozornosť pri zariaďovaní priestorov. Medzi najvyužívanejšie interiéry patria aj kancelárie, ktoré sú pre mnohých z nás druhým domovom.
V kanceláriách trávia niekoľko hodín denne obrovské množstvá ľudí. Táto miestnosť býva priestorom, v ktorom sa vyžadujú dobré výkony a správna pracovná produkcia, takže tvorba vhodných podmienok prinášajúcich pracovníkovi komfort, dizajn a kvalitu je určite na mieste. Z toho vyplýva jediné, pokiaľ sa chcete pri práci v kancelárií cítiť dobre a udržiavať si slušné pracovné tempo, nezanedbávajte daný priestor a zariaďte si ho vkusne, moderne a hlavne podľa svojich vlastných predstáv.
Zdroj: www.druvos.sk
Začíname výberom obľúbeného nábytku
Skôr ako začnete využívať kanceláriu naplno, pouvažujte nad výberom vhodného nábytku. Ten bude Vašim stálym spoločníkom počas každej pracovnej chvíle a jeho prítomnosť by Vám mala robiť príjemne a nie naopak. Jeho dizajn má vzbudzovať dobrý dojem, oživovať vzhľad celého priestoru a hlavne byť podľa predstáv užívateľa kancelárie. Práve preto je tak dôležité zaobstarať si sortiment z obľúbených materiálov, ktorý je vyrobený v oku lahodiacich tvaroch a farbách.
Nezabúdajme na praktickosť
Výber správnych modelov nie je len o dizajne a elegancii, pretože bez jeho praktickej stránky a dobrej kvalitatívnej úrovne nebudeme mať plnohodnotný nábytok. Praktickosť zohráva dosť dôležitú úlohu, na základe ktorej si zabezpečíme potrebné pohodlie. S tým súvisí aj ochrana zdravia, ktorá je pri sedavej práci za počítačom nesmierne dôležitá, takže dôraz na ergonómiu a ideálne prispôsobenie jednotlivých druhov nábytku by mala byť pri výbere hlavným cieľom.
Zdroj: www.jm-interier.sk
Rozmiestnenie je rovnako dôležité
Po výbere nábytku nás čaká samotné zariadenie priestoru, ktoré je rovnako dôležité a treba si na ňom dať poriadne záležať. Aj keď existuje mnoho návodov ako si správne kanceláriu zariadiť, tým najdôležitejším bude vlastný štýl. Stôl, kreslá, skrinky a ďalšie doplnky zostavy by mali byť rozmiestnené tak, aby ste sa s nimi cítili dobre a mohli pracovať naplno bez zbytočných rušivých vplyvov. Vzhľadom na to sú všetky návody úplne zbytočné, pretože Vy sami najlepšie viete ako Vám bude rozmiestnenie nábytku vyhovovať. To isté platí aj o umiestnení všetkých ostatných zariadení a predmetov, ktoré budú súčasťou kancelárie, takže elektroniku, spisy a iné pracovné pomôcky si poukladajte tiež podľa svojich predstáv.
Na záver si ešte zútulnite miestnosť
Pokiaľ je nábytok s ostatnými doplnkami rozmiestnený správne a kancelária je pripravená na prácu, ste takmer na konci celého procesu zariaďovania. Posledným krokom bude záverečné zútulnenie priestoru, vďaka ktorému si vytvoríte príjemné prostredie podporujúce tie najlepšie pracovné výsledky. Použite kvety, dekorácie, obrazy, sošky, hlavne sa pohrajte s fantáziou a spravte z daného priestoru miestnosť, ktorá dostane novú tvár.
Zdroj: www.filiplm.sk
Kancelária je zariadená, takže teraz sa môžete pustiť do práce. Novovytvorené prostredie by malo byť správnou motiváciou ako sa neustále zlepšovať a svoje pracovné aktivity rozvíjať smerom za lepšími výsledkami. Práve vhodne zariadený priestor sa veľkou mierou podpisuje na schopnosti pracovníka podávať vysoké výkony, takže v žiadnom prípade neváhajte a venujte pozornosť vzhľadu Vášho druhého domova.
Text : Róbert Bosák
Foto : druvos.sk, jm-interier.sk, filiplm.sk