Poznámky sú jednoduchý nástroj, ako sa rýchlo a bez problémov orientovať v množstve inzerátov, ktoré ste si prezreli a zaujali vás. Umožní vám orientovať sa v inzerátoch a ľahko ich porovnávať medzi sebou.

K dispozícií máte 10 predvolených poznámok, ktoré si viete ľubovoľne upravovať ako vám vyhovuje. Navyše si viete k inzerátu pridať svoju vlastnú poznámku, postreh, či krátky popis.

Služba je prístupná len pre registrovaných používateľov. Registráciou získate navyše možnosť ľahko si spravovať poznámky a označené inzeráty. Pod každou poznámkou sa vám zobrazí zoznam vami označených inzerátov.

5 najčastejších chýb pri poistení domácnosti a nehnuteľnosti

Napísal Róbert Bosák, 25.07.2019

Desiatky poistných produktov, stovky uzavretých zmlúv, tisícky eur pripravených na účely poistného plnenia. Bilancia spojená s poistením majetku prináša stále vyššie čísla. S tým však rastie aj počet poistencov, ktorí sa pri uzatváraní zmluvy dopúšťajú chýb.

 

Pokiaľ by existovali štatistiky vytvárajúce zoznam omylov pri výbere a následnom uzatváraní poistenia, ich výsledky by na piedestál postavili 5 tých, ktorých sa poistenci dopúšťajú takmer denne. Spôsobené to je aj slabšou ochotou poisťovní upozorňovať klientov na riziká týchto chýb, čo vedie k ich neustálemu opakovaniu. 

 

1. Pozor, či poisťujete domácnosť, alebo nehnuteľnosť

Kto si poistí len domácnosť, nemôže očakávať poistné plnenie pri poškodeniach stavby, jej múrov a konštrukčných častí. Toto poistenie slúži výhradne na ochranu bytového zariadenia, prípadne majetku uloženého v pivniciach, ktorý sa môže k tomuto zariadeniu radiť. Poistenie stavby ako takej spadá do kategórie poistenia nehnuteľnosti, ktoré zas nechráni bytové zariadenie.

Zdroj: www.pixabay.com


2. Platenie poistného napriek automatickému zániku poistenia

Pri poistení nehnuteľnosti sa často stáva, že poistenec platí poistné napriek ukončeniu poistnej zmluvy. K tomu však nedochádza jej prirodzeným vypršaním, ale zánikom poistného vzťahu vyplývajúceho zo zmeny vlastníctva nehnuteľnosti. Pri nej totiž poistenie zaniká automaticky, čo však mnohí poistenci nevedia a poistné platia naďalej. V prípade dožadovania sa nároku na poistné plnenie im však žiadne peniaze vyplatené nebudú.

 

3. Nárok na poistné plnenie pred nadobudnutím účinnosti poistky

Poisťovne opakovane riešia neoprávnené nároky poistencov na poistné plnenie, ktoré si chcú uplatniť už pred nadobudnutím platnosti poistky. Niektorí klienti totiž považujú za termín jej platnosti deň podpisu zmluvy. Ten však závisí od dátumu zapísaného v zmluve, ktorý zvykne pripadať až na deň uhradenia prvej splátky.

Zdroj: www.pixabay.com 


4. Platenie vysokej poistky, ktorá reálne nepokrýva všetky riziká

Predražené poistky, pri ktorých poistenci platia aj za to, čo nemusia, nie sú ničím ojedinelým. Klienti často pristúpia k poisteniu takých rizík, ktoré im vôbec nehrozia a tým zbytočne platia nad rámec. Príkladom je poistenie majetku pred povodňami, pričom daná nehnuteľnosť stojí v oblasti, v ktorej sa povodne nevyskytujú.

 

5. Výška poistenia ostala rovnaká po zvýšení ceny nehnuteľnosti

Na poslednú z pätice chýb doplácajú majitelia bytov a domov, ktorých hodnota vzrástla, no oni nepristúpili k úprave poistky. Tá následne nekryje celú poistenú sumu, len jej časť. Pri prípadnom poistnom plnení tak klienti nemôžu očakávať celú výšku poistky, len jej podiel, ktorý zodpovedá podielu z novej ceny nehnuteľnosti.

Zdroj: www.pixabay.com 


Text: Róbert Bosák

Foto zdroj: www.pixabay.com





Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. O cookies OK