Reality inzercia

Poznámky sú jednoduchý nástroj, ako sa rýchlo a bez problémov orientovať v množstve inzerátov, ktoré ste si prezreli a zaujali vás. Umožní vám orientovať sa v inzerátoch a ľahko ich porovnávať medzi sebou.

K dispozícií máte 10 predvolených poznámok, ktoré si viete ľubovoľne upravovať ako vám vyhovuje. Navyše si viete k inzerátu pridať svoju vlastnú poznámku, postreh, či krátky popis.

Služba je prístupná len pre registrovaných používateľov. Registráciou získate navyše možnosť ľahko si spravovať poznámky a označené inzeráty. Pod každou poznámkou sa vám zobrazí zoznam vami označených inzerátov.

Tržby slovenského maloobchodu za rok 2021 medziročne vzrástli

Napísal Róbert Bosák, 28.04.2022

Slovenskému obchodu sa naďalej darí. Rastu jeho minuloročných tržieb nezabránili ani protipandemické opatrenia. Maloobchodný sektor zaznamenal medziročný rast napriek zatvoreniu mnohých predajní.

Zdroj: pixabay.com

 

Medziročný rast tržieb maloobchodu dosiahol 1,4 %

 

O výsledkoch celkového objemu tržieb slovenských maloobchodných prevádzok za rok 2021 informoval Štatistický úrad SR (ŠÚ SR). Podľa jeho čísel dosiahol vlaňajší medziročný rast úroveň 1,4 %. Nebyť protipandemických opatrení, nárast mohol atakovať rekordné hodnoty. Napriek nižšiemu výsledku ide o signál, že maloobchod je v dobrej kondícii, čo potvrdzuje aj porovnanie s rokom 2019. V porovnaní s ním boli vlaňajšie tržby vyššie o 0,3 %, a to napriek niekoľkotýždňovému lockdownu.

 

Darilo sa čerpacím staniciam, hypermarkety stratili

 

Analytici ŠÚ SR priniesli informácie aj o vývoji tržieb v jednotlivých oblastiach tunajšieho maloobchodu. Pod ich celkový medziročný rast sa podpísali výsledky z niekoľkých oblastí, ktoré uzatvorili rok 2021 v plusových číslach. Výrazné zvýšenie ročných tržieb zaznamenali čerpacie stanice, ktoré dokopy zarobili o 4,9 % viac ako v roku 2020. Skoro 3 % rast majú za sebou obchody so športovým a kultúrnym sortimentom a obchody s tovarom určeným pre domácnosť. Naopak, konečný výsledok znížili hypermarkety a supermarkety, ktorých tržby v medziročnom porovnaní s rokom 2020 klesli.

 

Záujem o nakupovanie v eshopoch sa stále zvyšuje

 

Nárast tržieb vlani zaznamenali aj eshopy. Tie sú u nás stále v pozadí klasických kamenných predajní, no postupné zvyšovanie podielu Slovákov, ktorí nakupujú online, z nich robí ďalší výnosný zdroj príjmu pre obchodníkov. Potvrdzujú to aj nedávno zverejnené čísla Eurostatu. Podľa tých bol podiel Slovákov, ktorí v roku 2016 kúpili tovar alebo nejakú službu online, 68 %. V roku 2021 ich bolo už 84 %.

Zdroj: pixabay.com


Text: Róbert Bosák

Zdroj: slovak.statistics.sk, ec.europa.eu

Zdroj foto: pixabay.com