Vegetariáni by tu asi nechceli spať ani zadarmo. Za to milovníkom údenín by nocľah na takomto mieste určite spestril návštevu Bavorska. V nemeckej dedinke Rittersbach totiž sídli prvý a zatiaľ jediný klobásový hotel na svete.
Či sme vášnivými milovníkmi domácich klobások, alebo tieto pochutiny v našom jedálničku nemajú žiadne miesto, pravdepodobne všetci sa zhodneme na originalite hotela z bavorského Rittersbachu. Tým je len zopár mesiacov fungujúci BB&BB Bratwursthotel, ktorý sa môže pochváliť spomínaným prvenstvom a zároveň štatútom jediného klobásového hotela na svete.
Zdroj: www.booking.com
Klobásky nielen na tanieri
Pomenovanie „klobásový hotel“ sa tomuto ubytovaciemu komplexu neušlo náhodou. Klobásy tu totiž netvoria iba základ jedálneho lístka, ale ako súčasť dizajnu na ne natrafíte na každom kroku. Ich prítomnosť sa stala súčasťou stien, nábytku a takisto použitých bytových doplnkov. Samozrejme, v týchto prípadoch sa jedná len o klobásové motívy, nie o riadne jedlé údeniny.
Zdroj: hikersbay.com
Nocľah priamo u mäsiara
Za nápadom zriadiť tento netradičný hotel stojí Clau Boebel. Jedná sa o miestneho rodinného mäsiara, ktorý sa po rokoch mäsiarskej práce rozhodol otvoriť vôbec prvý hotel s klobásovou, resp. údenárskou tematikou. Tú nechal vyniknúť na každom kroku, takže v priestoroch hotela nájdeme aj ďalšie motívy tohto typu. Najčastejším z nich je imitácia mäsiarskych nožov, ktorá na ubytovaných čaká v podobe vešiakov a kľúčov od izieb. Zaujmú aj mydlá v tvare klobás.
Zdroj: www.dailymail.co.uk
5 zaujímavostí o klobásovom hoteli:
- hotel ponúka ubytovanie v 7 väčších izbách
- súčasťou objektu sú 2 konferenčné priestory
- vybavenie tvoria tiež dvere v tvare brava či vankúše imitujúce klobásu
- k hotelu patrí aj Wurstaurante, kde ponúkajú napr. klobásovú zmrzlinu
- investícia do zriadenia takéhoto hotela vyšla majiteľa až na 700 000 €
Zdroj: www.booking.com
BB&BB Bratwursthotel je nepochybne jedným z najkontroverznejších hotelov v Bavorsku. Jeho zariadenie môže u mnohých, najmä u vegetariánov, vyvolávať negatívne dojmy. Majiteľ tak musí rátať s tým, že v cieľovej skupine sa už len kvôli zvolenej tematike neocitne mnoho potenciálnych zákazníkov. Propagáciu hotela by tak mal nasmerovať na tých, ktorí chodia do Bavorska najmä kvôli miestnej gastronómii, známej údeninami na mnohoraké spôsoby.
Text: Róbert Bosák
Foto: ie.hotels.com, www.booking.com, deskgram.net, hikersbay.com, www.dailymail.co.uk