Ide o nereálny dizajnérsky pokus alebo pokrokovú víziu do budúcnosti? Otáznikov nad realizáciou futuristických obývačiek umiestnených na kolesách áut je viacero, no isté je, že prípadný úspech tejto myšlienky zmení svet automobilov aj interiérového dizajnu.
Zdroj: www.autoguide.com
Dnes sa trochu netradične pozrieme do sveta áut, no nie na úkor toho, aby sme sa vzdialili od témy bývania. Interiérový dizajn sa totiž už dlhšie snaží prepojiť s oblasťou auto-moto a zdá sa, že teraz by sa mu to mohlo podariť. Aspoň s takouto nádejou prišli na ženevský autosalón dizajnéri zo spoločnosti Icona, ktorí tam predstavili svoju „luxusnú obývačku na kolesách."
Zdroj: www.autoblog.com
2 v 1: Obývačka a auto zároveň
Dostatok priestoru, luxusné materiály a komfortné prostredie, to všetko je súčasťou mobilnej obývačky, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani niekoľkohviezdičkové hotely. Špičkový dizajn automobilu Nucleus od spomínanej spoločnosti Icona prináša pohľad na futuristické vozidlá, ktoré sa môžu stať bežnými dopravnými prostriedkami budúcnosti.
Zdroj: www.sportfair.it
Mobilné miesto pre voľný čas
Nápad navrhnúť špeciálne vozidlo, ktoré by zabezpečilo luxusnú jazdu v mobilnej obývačke, vznikol už dávnejšie. Icona prišla v roku 2015 s modelom Neo, no tomu chýbala detailnejšia podoba. K tej sa dizajnéri dopracovali až pri aktuálnom modeli Nucleus, ktorý dokáže naplniť aj tie najnáročnejšie očakávania spojené s futuristickou verziou pojazdného minipríbytku.
Zdroj: www.autoblog.com
Pár zaujímavostí o modeli Nucleus:
- automobil má elektrický pohon napojený na vodíkové články
- motory sú umiestnené v každom zo štyroch 26-palcových kolies
- auto bude ovládané autonómnym režimom bez volantu a pedál
- vstup do vozidla umožňujú jediné posuvné dvere na pravej strane
- dĺžka auta je 5,25 m, šírka sa rozpína na 2,12 m a výška dosahuje 1,75 m
Zdroj: www.autoblog.com
Na to, aby ste mohli brázdiť cesty v takomto luxusnom krásavcovi, si budete musieť odložiť mnoho výplat. Aj keď o jeho cene sa na autosalóne zatiaľ nezmienil nik, už len z fotografií sa dá predpokladať, že bude niekoľkonásobne vyššia ako pri bežných autách. To je však otázkou budúcnosti, pretože najprv je potrebné autá otestovať, spustiť výrobu a dostať ich do predaja.
Text: Róbert Bosák
Foto: www.motorionline.com, www.autoguide.com, www.autoblog.com, www.sportfair.it