Najlepšie nákupné centrum sveta má ponúknuť originálny dizajn, najvyššie kvalitatívne požiadavky a nároky na maximálny komfort. Podľa poroty, ktorá len nedávno rozdala Versaillské ceny za architektúru, sa takým stalo Tokyu Plaza Ginza.
V rámci udeľovania tradičnej Versaillskej ceny sa pravidelne oceňujú aj najlepšie komerčné nehnuteľnosti a to až v 4 kategóriách. V jednej z nich súťažia o pomyselný titul najlepšieho aj nákupné centrá, ktoré sa snažia zaujať svojim prevedením a ponúkanými podmienkami. Pred pár týždňami sa rozhodlo, že minulý rok najviac zaujal práve tento retailový klenot z Tokya.
Brána do Ginzy
Tokyu Plaza Ginza, alebo „Brána do Ginzy“ ako je údajne najlepšie nákupné centrum sveta ľudovo označované, sa už od minulého roka vypína nad panorámou známej tokyjskej lokality. Autor projektu, ktorým je architekt Nikken Sekkei, totiž navrhol unikátny obchodný komplex na okraji Ginzy považovanej za jednu z najfrekventovanejších mestských štvrtí. A spomínané centrum sa stalo jeho pomyselnou vstupnou bránou, ktorá tejto lokalite otvára dvere.
Zdroj: youtube.com
Dizajn v znamení „nádoby svetla“
Pod zisk vzácneho ocenenia sa najviac podpísalo unikátne prevedenie celého komplexu. Ten zdobí špeciálna fasáda inšpirovaná citlivými motívmi z tzv. obdobia Edo, ktoré bolo typické dizajnovými trendmi vzhľadu brúsených sklených váz značky Edo Kiriko. Na základe týchto vzorov sa navrhla fasáda so svetelnou ilumináciou zloženou z 2-tísicok LED platní meniacich farebné odtiene v rytme ročných období, podľa ktorej budovu volajú aj „nádoba svetla.“
Zdroj: view.tokyo
Vyše 120 obchodných prevádzok
Napriek tomu, že komplex patrí k najväčším centrám v meste, počet obchodných prevádzok v porovnaní s ostatnými nie je až taký veľký. Majitelia plánovali 125 obchodov s desiatkami gastrozariadení, čo sa im pri výstavbe a zariaďovaní komplexu aj podarilo splniť. Niektoré z prevádzok sú navyše zdobené vegetačnými plochami či fontánami, ktoré dotvárajú celkový optický efekt a určite aj priťahujú pozornosť spotrebiteľov.
Zdroj: odigo.jp
4 najzaujímavejšie čísla o Tokyu Plaza Ginza:
1,44 mld. € - celkové náklady na realizáciu centra
49 700 m2 – celková úžitková plocha komplexu
6000 m2 – približne toľko je plocha svetielkujúcej fasády
14 + 2 – objekt vyrástol na 14 poschodí vrátane 2 podzemných
Zdroj: goodlucktripjapan.com
Očakávaná ročná návštevnosť 10 miliónov a predpokladané tržby vyše 120 miliónov eur za rok, to prináša pre Tokyu Plaza Ginza sľubné vyhliadky. Nákupná zóna vyhlásená za aktuálne najlepšie nákupné stredisko planéty má našliapnuté rovno na vrchol zoznamu najúspešnejších centier a výsledky po prvom roku prevádzkovania len potvrdzujú, že sa mu to môže podariť.
Text : Róbert Bosák
Foto : prtimes.jp, youtube.com, view.tokyo, odigo.jp, goodlucktripjapan.com