Reality inzercia

Poznámky sú jednoduchý nástroj, ako sa rýchlo a bez problémov orientovať v množstve inzerátov, ktoré ste si prezreli a zaujali vás. Umožní vám orientovať sa v inzerátoch a ľahko ich porovnávať medzi sebou.

K dispozícií máte 10 predvolených poznámok, ktoré si viete ľubovoľne upravovať ako vám vyhovuje. Navyše si viete k inzerátu pridať svoju vlastnú poznámku, postreh, či krátky popis.

Služba je prístupná len pre registrovaných používateľov. Registráciou získate navyše možnosť ľahko si spravovať poznámky a označené inzeráty. Pod každou poznámkou sa vám zobrazí zoznam vami označených inzerátov.

Home staging – nedocenený fenomén pri predaji nehnuteľnosti

Napísal Róbert Bosák, 22.12.2015

S predajom nehnuteľnosti súvisí jej dôkladná príprava, vďaka ktorej si záujemca spraví lepší názor a možno dokáže súhlasiť s vyššou cenou. Na takúto činnosť sa dokonca špecializujú aj profesionáli, ktorých náplňou práce je práve home staging, teda príprava objektu na predaj alebo prenájom. 

 

Niektorí majitelia nehnuteľností sa rozhodnú, že chcú svoj objekt predať, no najskôr sa snažia vykonať nejaké rekonštrukcie. V nádeji, že týmto spôsobom zvýšia cenu a na predaji zarobia podstatne viac, sa neboja ani vyšších pôžičiek, pomocou ktorých môžu zmeny financovať. Je jasné, že po rekonštrukcii hodnota objektu stúpne, no nie vždy to znamená navýšenie hodnoty a v konečnom dôsledku môže majiteľ prerobiť. Presne takýmto situáciám má zabrániť práve home staging, služba vyhľadávaná kvôli výhodnejšiemu predaju nehnuteľnosti.

Zdroj: www.decor2sell.com.au

 

Profi príprava na predaj

 

Služby spojené s poskytovaním home stagingu sú niekedy mylne vnímané ako navrhovanie interiérového dizajnu. Aj keď nejaká podobnosť tam je, v žiadnom prípade nejde o rovnaký typ práce. Nič to však nemení na tom, že tieto služby poskytujú väčšinou architekti a bytoví dizajnéri, ktorí najlepšie vedia ako zútulniť priestory tak, aby očarili potenciálneho záujemcu. Cieľom home stagingu je totiž celková príprava danej nehnuteľnosti, vďaka ktorej sa v nej pripravia podmienky vhodné na predaj. Aj to je príčinou, prečo sú byty zverené do rúk home stagerov predávané rýchlejšie a často drahšie. Ich práca sa postará o rozmiestnenie zariadenia, výber farieb, návrh niektorých účelových rekonštrukcií, pričom prvoradým zámerom je objekt zútulniť a vytvoriť z neho „lákadlo“ pre kupujúceho.

Zdroj: www.elearningexamples.com

 

Pôvod hľadajme na západe

 

Neboli by to Američania a Briti, keby stále neprichádzali s nejakým novým typom služieb vznikajúcim za účelom zefektívnenia predaja nehnuteľností. Po hypotekárnych špecialistoch a realitných makléroch sa k slovu prihlásili prví home stageri vykonávajúci túto špeciálnu prácu na profesionálnej úrovni. Počiatky tohto fenoménu sa datujú do 70.rokov predošlého storočia, keď s ním prvýkrát prišli pri predaji jednej americkej nehnuteľnosti. Už prvý prípad pomohol k zvýšeniu predajnej ceny a rýchlej dohode medzi predávajúcim a kupujúcim, čo nasmerovalo home staging k postupnej expanzii dovtedy neznámej služby do ďalších lokalít USA a odtiaľ do západnej Európy.

Zdroj: www.dmproperties.com

 

Home staging u nás nedocenený

 

Po rokoch zbierania úspechov sa home staging dostal do ďalších častí sveta vrátane strednej Európy. Keďže zhruba pred piatimi rokmi sa zjavil v susednom Česku, nemohol sa vyhnúť ani našej krajine, kde s ním verejnosť prišla do prvých kontaktov. Zaujímavé je, že aj napriek jeho pozitívnemu vplyvu na výhodnejší predaj alebo prenájom nehnuteľností nebol našimi ľuďmi veľmi privítaný. V súčasnosti sa tak s touto službou stretávame len sporadicky a byty, domy či iné obytné priestory sa predávajú bez profesionálnej prípravy, čo sa často odráža aj na nevýhodne uzatvorených dohodách.

Zdroj: www.maison-deco.com

 

Príbeh fenoménu zvaný home staging na Slovensku môžeme naďalej sledovať a možno sa po nejakom čase situácia zvrtne k lepšiemu vývoju. Momentálne je však táto služba na slovenské pomery nezaujímavá, čo však nemusí spôsobovať len apatia predávajúcich. Dôvodom môžu byť minimálne poznatky, pretože home staging ako taký nie je medializovaný a takisto sa mu nerobí žiadna reklama. Veríme, že aj vďaka tomuto článku sa s ním dokážete lepšie zoznámiť a v prípade predaja alebo prenájmu nehnuteľnosti aspoň porozmýšľať nad jeho využitím. 

 

Text : Róbert Bosák

Foto : decor2sell.com.au, elearningexamples.com, dmproperties.com, maison-deco.com