Predvčerom Sconto a Kika, dnes Pharos. Do aktuálneho diania na tunajšom retailovom trhu zasahuje aj bratislavský nákupný park, ktorý v najbližšom čase čaká rozširovanie obchodnej plochy.
Silná konkurencieschopnosť, aká je na retailovom trhu v hlavnom meste, núti predstaviteľov nákupných stredísk k pravidelnej modernizácii alebo rozširovaniu. Práve to je spôsob, ako si udržať zákaznícku základňu a vďaka rozširovaniu predajnej plochy prilákať nových klientov. Vedia to aj majitelia Pharos Parku, ktorý sa má už čoskoro rozrásť o nové prevádzky, čím sa zvýši jeho celková predajná plocha o ďalšie tisícky m2.
Nová obchodná pasáž s výmerou nad 14 000 m2
Nápad rozšíriť predajnú plochu vo Pharose sa zrodil už dávnejšie. Pred necelými 2 rokmi sa začalo hovoriť o vybudovaní nového obchodného strediska s výmerou 13 580 m2. Neskôr sa počítalo s viac ako dvojnásobným zväčšením plánovanej predajnej plochy. Od oboch návrhov sa nakoniec upustilo a investori prišli s novou podobou projektu, ktorým by mala byť stredne veľká nákupná pasáž s výmerou 14 655 m2.
3+1-poschodový objekt vyrastie pri Decathlone
Ak sa objekt vybuduje podľa aktuálnych plánov, v parku vyrastie pasáž, ktorú budeme môcť prirovnať k menším nákupným centrám. Investori zo spoločnosti LFS totiž pripravili projekt s 3 nadzemnými a 1 podzemným podlažím, čo je v porovnaní s pôvodným zámerom výrazná zmena. Vedľa Decathlonu tak nevyrastú 1-podlažné bloky s viacerými obchodmi, do ktorých by viedli samostatné vchody, ale riadne obchodné centrum s „dispozíciou“ 3 + 1.
Voľná plocha vo Pharose zatiaľ ponúka dosť miesta na ďalšie rozširovanie, takže výstavba spomínanej pasáže zrejme nebude poslednou realizáciou v areáli nákupného parku. Presný termín jej realizácie sa zatiaľ iba plánuje, od čoho sa bude odvíjať aj predpokladaný dátum kolaudácie. V priebehu ďalších týždňov sa snáď dozvieme aj možné mená nových predajcov.
Text: Róbert Bosák
Foto: www.wikipedia.org