Reality inzercia

Poznámky sú jednoduchý nástroj, ako sa rýchlo a bez problémov orientovať v množstve inzerátov, ktoré ste si prezreli a zaujali vás. Umožní vám orientovať sa v inzerátoch a ľahko ich porovnávať medzi sebou.

K dispozícií máte 10 predvolených poznámok, ktoré si viete ľubovoľne upravovať ako vám vyhovuje. Navyše si viete k inzerátu pridať svoju vlastnú poznámku, postreh, či krátky popis.

Služba je prístupná len pre registrovaných používateľov. Registráciou získate navyše možnosť ľahko si spravovať poznámky a označené inzeráty. Pod každou poznámkou sa vám zobrazí zoznam vami označených inzerátov.

7 slovenských mostov, ktoré zaujmú vzhľadom aj funkčnosťou

Napísal Róbert Bosák, 28.06.2019

Aj obyčajný most môže byť neobyčajne zaujímavým dielom. Niekoľko takých sa nájde aj u nás. Svedčí o tom nasledovná sedmička stavieb, ktoré sú buď pamiatkou so vzácnou hodnotou, prepracovaným stavebným dielom alebo významným dopravným uzlom.

 

1. Most Márie Valérie v Štúrove

Prvý most zo Štúrova do maďarského Ostrihomu bol vybudovaný už koncom 19. storočia, no vydržal iba do roku 1944, kedy ho nemeckí vojaci vyhodili do vzduchu. V roku 2001 bol ako prvý cestný most nad Dunajom spájajúci Slovensko s Maďarskom opäť obnovený.

Zdroj: Róbert Bosák 


2. Cyklomost slobody v Bratislave

Bratislava má viacero mostov, no len jeden z nich vedie do Rakúska cez rieku Morava, teda miestom, kde v minulosti zomierali ľudia utekajúci za slobodou. Práve to sa stalo motívom pre vznik názvu cyklomosta, ktorý si nezískava pozornosť len príbehom, ale aj konštrukčným prevedením a netradičným dizajnom.

Zdroj: Bratislavcan85 


3. Železničný viadukt v Hanušovciach nad Topľou

Vysoké viadukty s masívnymi kamennými alebo betónovými podstavcami sú často vnímané ako vrcholové technické diela. Inak to nie je ani pri železničnom moste v Hanušovciach nad Topľou. Ten očarí najmä oblúkovitým tvarom, vďaka ktorému je najdlhším viaduktom tohto typu v strednej Európe.

Zdroj: Ing.Mgr. Jozef Kotulič 


4. Chmarošský viadukt pri Telgárte

Pri viaduktoch ešte ostaneme. Unikátna stavba tohto typu sa nachádza aj pri dedinke Telgárt. Atraktivitu kamenného mosta, ktorý vyrástol až do výšky 18 m, ešte zvyšuje poloha v krásnej časti Horehronia s výhľadom na neďalekú Kráľovu hoľu.

Zdroj: www.shutterstock.com 


5. Kolonádový most v Piešťanoch

Aktuálne renovovaný most, zapísaný aj v zozname kultúrnych pamiatok, je najdlhším peším a tiež najdlhším krytým mostom Slovenska. Práve vďaka nemu môžu peší návštevníci prejsť cez Váh na piešťanský kúpeľný ostrov.

Zdroj: Bjalek Michal 


6. Drevený most v Kolárove

Mostov vybudovaných ponad Váh, ktorým sa ušlo zopár superlatívov, je viac. Ten v Kolárove síce nie je taký dlhý ako vyššie uvedený most z Piešťan, no prvenstvo  v rebríčku najdlhších riečnych mostov z dreva v celej Európe mu nevezme žiadna iná stavba tohto druhu.

Zdroj: Andrzej Otrebski 


7. Drevená lávka v Červenom Kláštore

Sedmičku vybraných mostov uzavrieme ešte jedným dielom z dreva. Tým je hraničná lávka v Červenom Kláštore, ktorou sa dá prejsť ponad rieku Dunajec rovno do Poľska. Ako symbol cezhraničnej spolupráce, ktorý podporí turizmus na oboch brehoch Dunajca, ju otvorili v roku 2006.

Zdroj: Palickap 


Mosty ako stavebné diela sú síce často nedocenené, no v prípade vybraných stavieb to vôbec neplatí. Každá z nich, ktorá sa ocitla v tejto sedmičke, patrí k vyzdvihovaným dielam, o ktoré je záujem zo strany odborníkov aj laickej verejnosti. Či už pre vzhľad, kultúrnu hodnotu alebo praktické využitie.

 

Text: Róbert Bosák

Foto zdroj: Róbert Bosák, Bratislavcan85, Ing.Mgr. Jozef Kotulič, www.shutterstock.com, Bjalek Michal, Andrzej Otrebski, Palickap